Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Berita Emas - 20 Januari 2016



Emas meningkat lebih tinggi semalam berikutan kejatuhan seterusnya dalam ekuiti dan minyak menarik minat terhadap logam berharga itu, meskipun permintaan ñzikal perlahan di Asia.

Kejatuhan saham Asia dalam empat tahun yang panjang berikutan minyak mentah Amerika Syarikat (AS) benar-benar rendah selepas 2003, menekankan kebimbangan mengenai ekonomi global. Dolar juga menurun.

Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) mengurangkan unjuran pertumbuhan global untuk kali ketiga dalam tempoh kurang daripada setahun selepas ekonomi China berkembang pada kadar paling perlahan dalam suku abad pada 2015.

Emas AS untuk penghantaran Februari meraih 0.2 peratus kepada AS$1,091.70 seauns.

“Rasional pelaburan lindung nilai emas kembali menjadi tren,” kata penganalisis Citigroup dalam prospek komoditi 2016 mereka di tengah-tengah kebimbangan ekonomi China, pasaran ekuiti yang lemah dan ketegangan politik di Teluk Arab.

“Walaupun isu geopolitik biasanya cenderung untuk kekal lama dari segi memberi sokongan kepada harga emas, kita menjangkakan kebimbangan makro global berterusan bagi memberi sokongan kepada suku tahun ini, ditambah dengan prospek dolar AS sederhana,” kata mereka.

Emas berskala dua bulan tinggi pada AS$1,112 seauns pada 8 Januari dan diniagakan di bawah paras itu kerana menghadapi rintangan pada kira-kira AS$1,090 yang mana beberapa penganalisis menyifatkan untuk memperlahankan pembelian fizikal Asia.

Permintaan emas di China, pengguna terbesar di dunia kelihatan terjejas oleh ekonomi yang boleh perlahan seterusnya.

Nomura menjangkakan ekonomi kedua terbesar di dunia berkembang pada 5.8 peratus pada tahun ini berbanding 6.9 peratus tahun lalu.


Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
MUDAHNYA BELAJAR FOREX --> http://goo.gl/3mTrET
BLOG PROJEK RM10 --> http://projek-rm10-sahaja.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanSenSen  

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment