Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Berita Emas - 24 Febuari 2016



Harga emas berada atas AS$1,230 satu auns pada Rabu, bertindak sebagai penghalang terhadap risiko bersama kedudukan tinggi dalam senarai bon kerajaan berikutan kejatuhan minyak mengalir dalam pasaran ekuiti global.

Spot emas meningkat kepada AS$1,232.41 satu auns pada 1013 GMT, selepas mendapat 1.5 peratus pada sesi sebelumnya apabila harga mendapat manfaat daripada aliran masuk yang kukuh ke dalam dana diniagakan.

Secara teknikal, emas nampaknya sudah bersedia untuk menguji paras tertinggi, baru- baru ini, pada AS$1,240 dan kemudian satu tahun tertinggi sebanyak AS$1,260, kata MKS Group dalam satu nota. 

Saham jatuh di Eropah dan Asia berikutan pemulihan baru bermula dalam harga minyak mentah yang kehilangan momentum selepas Menteri Minyak Arab Saudi menolak pemotongan pengeluaran oleh pengeluar utama pada bila-bila masa.

Yen juga dianggap sebagai pelaburan selamat, untung berbanding mata wang utama seperti dolar dan euro. Emas sudah mendapat 16 peratus setakat ini pada tahun ini kerana pelabur sudah menyalurkan wang ke dalam aset, berikutan kebimbangan terhadap ekonomi global dan ketidakstabilan kewangan dan penentuan semula harga jangkaan kenaikan kadar faedah Amerika Syarikat (AS).

Aset dalam SPDR Gold Trust, ETF bersandarkan emas utama berada pada tertinggi sejak Mac 2015.

Aliran masuk dana sejak awal tahun ini sudah melepasi aliran keluar bagi keseluruhan tahun 2015. Aliran masuk sudah mengimbangi kekurangan minat daripada pembeli utama Asia yang sudah mengambil kesempatan daripada kenaikan emas dengan menjual emas dan mengambil keuntungan.

Diskaun di India adalah pada rekod kira-kira AS$50 satu auns kepada penanda aras global, manakala di China adalah kira-kira AS$1.


Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
MUDAHNYA BELAJAR FOREX --> http://goo.gl/3mTrET
BLOG PROJEK RM10 --> http://projek-rm10-sahaja.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanSenSen  

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment