Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Berita Emas - 14 Disember 2015



Emas jatuh pada Isnin berikutan peningkatan dolar menjelang mesyuarat dasar Rizab Persekutuan minggu ini, yang dijangka akan mengumumkan kenaikan kadar faedah pertamanya dalam tempoh hampir satu dekad. 

Pelabur telah mengurangkan kedudukan emas dengan menjangkakan peningkatan kadar itu dan logam berharga itu jatuh kira-kira sembilan peratus setakat tahun ini.

Kadar lebih tinggi boleh menjejaskan permintaan bagi pembayaran aset bukan faedah, selain menyumbang kepada peningkatan dolar.

Spot emas susut 0.7 peratus kepada AS$1,066.50 seaun oleh 1055 GMT, manakala niaga hadapan emas AS susut 0.8 peratus pada AS$1,067.20 seaun.

“Kadar faedah AS akan menyebabkan pergerakan lebih tinggi,secara keseluruhannya pertumbuhan di AS masih kukuh, tidak ada inflasi sehingga kini yang mana memerlukan kepada sebarang emas,” kata penganalisis Julius Baer, Carsten Menke.

Dolar meningkat 0.3 peratus berbanding sekumpulan mata wang utama lain, menjadikan dolar emas lebih mahal bagi pelabur asing.

Ekuiti lebih kukuh di Eropah, sebagai isyarat peningkatan risiko dan penurunan harga minyak ke paras terendah dalam tempoh tujuh tahun, yang turut menjejaskan logam berharga.

Ia juga dilihat sebagai aset yang lebih selamat dan dilindungi nilai terhadap inflasi.

Pelabur akan memberi tumpuan kepada kadar kitaran pengetatan Fed dan ia dijalankan seberat cepat untuk mengembalikan keadaan normal dasar kewangan, kata penganalisis.


Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
MUDAHNYA BELAJAR FOREX --> http://goo.gl/3mTrET
BLOG PROJEK RM10 --> http://projek-rm10-sahaja.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanSenSen  

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment