Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Berita Emas - 07 Disember 2015



Emas hampir tiga minggu tinggi semalam, dirangsang pemulihan pendek selepas data gaji Amerika Syarikat (AS) yang kukuh menyokong kenaikan kadar faedah Rizab Persekutuan pada minggu depan.

Dengan spekulator memegang rekod kedudukan pendek dalam emas COMEX dan kegagalan dolar mendapat banyak data gaji yang menarik, sesetengah percaya harga emas mungkin menyaksikan lebih banyak kenaikan.

Data gaji AS meningkat 211,000 pada bulan lalu, atas jangkaan pasaran dan mengeluarkan keraguan mengenai kenaikan kadar Rizab Persekutuan AS kali pertama dalam hampir satu dekad pada mesyuarat dasar bank pusat berikutnya pada 15 hingga 16 Disember.

Spot emas jatuh 0.2. peratus kepada AS$1,084.80 seauns pada 0619 GMT, tetapi hampir mencecah tahap AS$1,088.70 pada sesi sebelumnya, tertinggi sejak 16 November.

Emas meraih 2.3 peratus pada Jumaat selepas merosot kepada hampir enam tahun rendah pada awal minggu ini.

Biasanya data yang mantap akan menghantar emas lebih rendah kerana ia akan menyokong kenaikan kadar, tetapi pelabur pada Jumaat memilih untuk melindungi kerugian mereka.

Kadar yang lebih tinggi cenderung menjejaskan emas bukan faedah dengan meningkatkan kos lepas memegangnya.

“Jika dolar tidak dapat naik, kita mungkin lihat selanjutnya (kenaikan) ke arah AS$1,095 hingga AS$1,100 dalam jangka pendek yang membawa kepada mesyuarat FOMC pada minggu depan,” kata peniaga Kumpulan MKS, Sam Laughlin sambil menambah pengambilan untung berkemungkinan ketika dagangan Asia.

Dana lindung nilai dan pengurus wang menaikkan kedudukan pendek bersih mereka dalam niaga hadapan COMEX dan pilihan untuk kontrak 17,949 hingga 1 Disember, menurut data Suruhanjaya Dagangan Niaga Hadapan Komoditi pada Jumaat.


Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
MUDAHNYA BELAJAR FOREX --> http://goo.gl/3mTrET
BLOG PROJEK RM10 --> http://projek-rm10-sahaja.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanSenSen #PesonaTimurResources 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment