Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Berita Emas - 05 November 2015



Emas diadakan menghampiri paras terendah dalam tempoh sebulan semalam dan tampak hampir pasti jatuh dibawah paras AS$1,100 satu aun selepas Pengerusi Rizab Persekutuan (Fed) Janet Yellen, menyemarakkan jangkaan pasaran terhadap kenaikan kadar faedah Amerika Syarikat (AS) pada bulan Disember.

Yellen membayangkan terhadap kemungkinan kenaikan kadar faedah Disember dilaksanakan dan membentangkan apa yang kini nampaknya kes asas di bank pusat AS, iaitu kadar pengangguran yang rendah, pertumbuhan yang berterusan dan keyakinan menghadapi inflasi bermakna negara itu sudah bersedia untuk kadar faedah yang lebih tinggi.

Seorang lagi pegawai Fed menyuarakan pendapat sama, menyebabkan logam berharga itu diniagakan lebih rendah bagi sesi keenam berturut-turut kelmarin.

Spot emas meningkat 0.2 peratus kepada AS$1,109.10 satu aun pada 0627 GMT, kekal berhampiran paras terendah sesi sebelumnya sebanyak AS$1,106, terendah sejak Oktober 2.

Emas adalah kira-kira AS$30 lebih rendah daripada paras harga terendah lima setengah tahun iaitu AS$1,077 yang dicatat pada Julai. 

Ia mencatat kejatuhan hampir AS$60 dalam tempoh enam sesi yang lalu.

“Kami rasa kadar kenaikan Disember adalah lebih berkemungkinan berlaku daripada tidak berlaku dan reaksi pasaran yang sesuai ialah meningkatkan risiko, komoditi lemah, hasil yang lebih tinggi dan dolar yang lebih kukuh,” kata ANZ dalam satu nota.

Ucapan Yellen menyebabkan pelabur menetapkan semula jangkaan mereka terhadap kenaikan kadar faedah Disember melebihi 60 peratus.


Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
MUDAHNYA BELAJAR FOREX --> http://goo.gl/3mTrET
BLOG PROJEK RM10 --> http://projek-rm10-sahaja.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanSenSen #PesonaTimurResources 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment