Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Berita Emas - 29 September 2015



Harga emas mencatat perubahan kecil semalam selepas dua hari mencatat kejatuhan disebabkan kebimbangan Rizab Persekutuan AS (Fed) akan menaikkan kadar faedah yang akan mengurangkan minat pelabur terhadap emas, manakala platinum pula mencecah paras terendah enam setengah tahun baharu kerana kebimbangan penyusutan permintaan sektor automotif.

Emas semerta mencatat perubahan kecil pada AS$1,132.50 satu aun pada 0031 GMT, selepas jatuh 1.2 peratus dalam sesi dagangan sebelumnya.

Pandangan bercanggah pegawai tinggi Fed menimbulkan lebih banyak persoalan berhubung kemampuan bank pusat AS itu mengurus mesej yang disampaikan dalam keadaan kritikal sebegini.

Ketua Fed New York, William Dudley dan Ketua Fed San Francisco, John Williams, kedua-duanya mengisyaratkan sokongan bagi kenaikan kadar faedah tahun ini, berkata mereka menjangka inflasi akan naik ke arah sasaran dua peratus.

Bagaimanapun, Ketua Fed Chicago, Charles Evans mengambil pandangan yang jauh lebih longgar, mencadangkan kadar faedah dikekalkan pada paras hampir sifar sehingga pertengahan tahun 2016. 

Beberapa pegawai Fed dijadualkan berucap minggu ini, menumpu dasar monetari AS.

Peniaga juga memantau data, termasuk pembayaran gaji sektor bukan perladangan yang akan dikeluarkan Jumaat ini, bagi mendapat petunjuk berhubung kekuatan ekonomi.

Emas yang tidak tertakluk kepada pembayaran kadar faedah jatuh kira-kira empat peratus tahun ini disebabkan kebimbangan permintaan akan terkesan dalam persekitaran kadar faedah yang lebih 

Kebimbangan kenaikan kadar faedah melebihi sebarang manfaat yang bakal diterima jongkong emas daripada kejatuhan dolar dan harga saham.

Pasaran saham dan komoditi global lembap pada Isnin, disebabkan kebimbangan berhubung kesihatan ekonomi China dan pasaran membangun lain.

Peserta pasaran memberi amaran berhubung data ekonomi utama yang akan dikeluarkan minggu ini, termasuk inflasi zon euro, sektor perindustrian China dan PMI sektor perkhidmatan pada Khamis dan data pekerjaan pada Jumaat.

Antara logam berharga lain, platinum jatuh kepada AS$906.50 satu auns semalam, paras terendah sejak Januari 2009.

Logam itu terkesan oleh kebimbangan skandal pelepasan asap kenderaan Volkswagen boleh melemahkan permintaan terhadap kereta diesel, yang digunakan dalam pemangkin.


Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
MUDAHNYA BELAJAR FOREX --> http://goo.gl/3mTrET
BLOG PROJEK RM10 --> http://projek-rm10-sahaja.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanSenSen #PesonaTimurResources 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment