Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Berita Emas - 20 Ogos 2015



Harga emas meningkat ke paras tertinggi menghampiri lima minggu pada Khamis,selepas mesyuarat dasar Rizab Persekutuan bulan lalu memberi isyarat bahawa kenaikan kadar faedah AS pada September mungkin tidak berlaku. 

Pegawai Fed bimbang inflasi dan kelemahan ekonomi global akan menimbulkan risiko besar untuk menaikkan kadar.

“Memandangkan kemungkinan untuk kenaikan kadar faedah itu bukan pada September ini, saya berpendapat keberangkalian lebih tinggi kenaikan berlaku pada Disember.Ia memberi sokongan kepada harga emas dalam tempoh terdekat,” kata pengana1isis di OCBC Bank di Singapura, Barnabas Gan.

Spot emas meningkat sehingga AS$1,141.75 seaun, tertinggi sejak 17Julai,dan ia menambah 0.4 peratus pada AS$1,138.50 oleh 0619 GMT.

Emas AS bagi penghantaran Disember meningkat menghampiri satu peratus pada AS$1,138.20 seaun, selepas mencecah AS$1,141.80 sebelum ini.

Spot emas kini hampir pulih menghampiri enam peratus dalam tempoh lima setengah tahun selepas mencecah paras rendah pada AS$1,077, lewat Julai.

Logam berharga itu berada di landasan betul untuk mencatatkan keuntungan kedua mingguan selepas menamatkan tempoh ‘percutian’ paling lama sejak tahun 1999, selain mendapat manfaat daripada ketidaktentuan yang ditimbulkan daripada penurunan nilai yuan China yang mengejut.


Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
BLOG PROJEK RM10 --> http://projek-rm10-sahaja.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanSenSen #PesonaTimurResources 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment