Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Berita Emas - 19 Ogos 2015



Emas meningkat pada Rabu apabila pelabur berhati-hati menjauhkan diri daripada dolar menjelang data inflasi Amerika Syarikat (AS) dan mesyuarat dasar terakhir Rizab Persekutuan, menunggu petunjuk baharu sama ada kadar faedah akan meningkat pada bulan depan.

Jangkaan bahawa Fed pada landasan betul untuk meningkatkan kadar faedah bagi kali pertama dalam hampir satu dekad sudah membantu menolak emas dalam lima setengah tahun terendah pada tahun ini. 

Bagaimanapun, data bercampur AS dan kebimbangan mengenai pertumbuhan global dan kestabilan selepas China menurunkan nilai yuan minggu lalu sudah menjejaskan spekulasi terbabit, menyebabkan emas naik semula melebihi AS$1,100 satu auns.

Spot emas naik 0.4 peratus pada AS$1,122 pada 0920 GMT, manakala niaga hadapan emas AS untuk penghantaran Disember naik AS$4.30 satu auns pada AS$1121.20.

“Minit hari ini akan menjadi sangat relevan untuk mengumpul sama ada kita masih di landasan yang betul untuk kenaikan kadar September.

"Ada banyak spekulasi sekitar masa kenaikan kadar Fed, jadi akan ada banyak peniaga mengambil pertaruhan selepas itu,” kata penganalisis Capital Economics, Simon Gambarini.

Analisis carta emas menunjukkan logam berkenaan mungkin mempunyai potensi untuk menguji tinggi tiga minggu daripada AS$1,126 yang dicapai minggu lalu, dan kemudian AS$1,137, menurut penganalisis di ScotiaMocatta.

“Kita agak yakin kerana kesan (lemah) firma dolar, yang sudah menjadi negatif pada logam ini,” kata mereka dalam satu nota.

Dolar turun satu per empat daripada satu peratus berbanding sekumpulan mata wang pada Rabu.

Unit AS boleh mendapat manfaat jika data pada 1230 GMT menunjukkan inflasi semakin meningkat, kata penganalisis.  


Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
BLOG PROJEK RM10 --> http://projek-rm10-sahaja.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanSenSen #PesonaTimurResources 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment