Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Berita Emas - 14 Ogos 2015


Emas mantap sejak tiga minggu tinggi pada Jumaat, berikutan China menenangkan pasaran global yang gelisah dan jualan runclt yakin Amerika Syarikat (AS) menyegarkan jangkaan peningkatan jangka pendek kadar faedahnya.

Namun, emas masih bersedia untuk menamatkan penurunan bersiri selepas penurunan mata wang yuan China awal minggu ini, mendorong pelabur keluar daripada aset berisiko dan disifatkan sebagai kawasan perlindungan selamat.

Pasaran tidak menentu ditenangkan berikutan yuan stabil selepas bank pusat China berkata tiada sebab untuk mata wang jatuh lagi kerana asas ekonomi negara itu yang kukuh.

 “Penurunan lagi dalam ketidaktentuan mungkin berundur daripada keuntungan yang diilhamkan iaitu emas “lebih selamat', baru-baru ini,"kata penganalisis HSBC, James Steel.

Spot emas kekal pada AS$1,115.20 satu auns pada 0628 GMT, selepas di puncak pada AS$1,126.31 pada Khamis, tertinggi sejak 20 Julai. 

Kejatuhan emas pada Khamis menamatkan kenaikan emas selama lima hari, kenaikan paling lama sejak Mei.

Namun, logam berharga itu memperoleh kira-kira dua peratus minggu ini, selepas jatuh tujuh minggu yang mana penurunan paling lama sejak 1999. 

Emas AS untuk penghantaran Disember juga tidak berubah pada AS$1,115.20 satu auns.

Kebimbangan berkurangan apabila China meninjau penyusutan nilai mata wang lagi selepas kejutan penurunan pada Khamis dan pemulihan jualan runcit AS pada Julai memperbaharui harapan bahawa Rizab Persekutuan mungkin menaikkan kadar faedah tidak lama lagi.

Penurunan yuan menimbulkan spekulasi bahawa Fed mungkin melambatkan kadar kenaikan apabila ramai penganalisis meramalkan akan berlaku seawal bulan depan.

Emas 'akan mencari sokongan sekitarAS$1,110, manakala AS $1,120 hingga AS$1,125 harus mengehadkan sebarang pergerakan yang lebih tinggi melainkan kita melihat penurunan yuan lagi," kata peniaga MKS Group, Samuel Laughlin dalam nota. 

Pembelian emas fizikal Asia diluar pasaran minggu ini berikutan pemulihan harga, kekal premium dalam pengguna teratas China dan India.


Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
BLOG PROJEK RM10 --> http://projek-rm10-sahaja.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanSenSen #PesonaTimurResources 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment