Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Rugi RM11,600 Beli Batu Geliga Palsu


Kota Tinggi - Seorang peneroka dari FELDA Bukit Aping Timur di sini, mendakwa kerugian RM11,600 selepas ditipu oleh tiga lelaki dalam urusan pembelian batu geliga, Khamis lalu.

Dalam kejadian pada jam 11 pagi itu, mangsa berusia 69 tahun dari Jalan Biru, Taman Laksamana di sini, didatangi seorang lelaki tidak dikenali yang menunjukkan sebiji batu berwarna merah yang didakwanya betu geliga.

Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Superintendan Rahmat Othman, berkata lelaki terbabit mendakwa batu itu dijumpai ketika menggali kubur di kawasan makam bersejarah di Durian Daun, Melaka.

Katanya, mangsa kemudian didatangi, seorang lelaki lain yang mendakwa ia batu geliga setelah ujian menggunakan air dilakukan sebelum menghubungi rakannya yang didakwa pakar dalam bidang itu.

Beli pada harga tinggi
"Mangsa kemudian dibawa berjumpa dengan seorang lelaki lain untuk ujian sekali lagi terhadap batu geliga itu dan menyatakan kesanggupan membeli batu geliga itu dengan harga yang tinggi.

"Bagaimanapun, batu geliga akan diserahkan selepas mangsa membayar seberapa banyak wang yang ada dalam akaun Lembaga Tabung Haji (TH).

"Peneroka itu mengeluarkan simpanan dalam akaun TH sebanyak RM10,000 dan menyerahkan kepada lelaki pertama bersama RM1,600 lagi yang berada dalam simpanannya," katanya, di sini, semalam.

Rahmat berkata, ketiga-tiga lelaki itu tidak muncul di tempat yang dijanjikan selepas Zuhur dan mangsa menyedari ditipu sebelum membuat laporan polis.


Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
BLOG PROJEK RM10 --> http://projek-rm10-sahaja.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanSenSen #PesonaTimurResources 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment