Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Berita Emas - 23 Jun 2015


Emas susut pada Selasa, kerugian berterusan hari sebelumnya berikutan euro susut berbanding dolar dan saham Eropah melonjak dengan harapan Greece akan mencapai perjanjian dengan pemiutangnya untuk mengelakkan kelalaian.

Spot emas turun 0.1 peratus kepada AS$1,183.70 seauns pada 0931 GMT, manakala niaga hadapan emas Amerika syarikat (AS) untuk penghantaran Ogos jatuh 40 sen kepada AS$1,183.70.

Logam itu mencatatkan kerugian satu hari terbesar dalam hampir sebulan pada Isnin berikutan peningkatan pasaran saham tidak optimis untuk urusan pembelian Greece yang dihantar minggu lalu.

"Ia sentiasa sukar untuk mengetahui dengan tepat bagaimana banyak harga emas disokong oleh peristiwa di Greece, tetapi kita pasti lihat semalam (kelmarin) bahawa anda mengambil beberapa risiko serta-merta, risiko premium kelaur dari pasaran dengan cantik dan cepat," kata penganalisis Natixis, Nic Brown.

Bahawa emas terdedah kepada tekanan daripada unsur lain, beliau berkata, seperti prospek kenaikan kadar faedah AS yang pertama dalam hampir satu dekad.

Itu akan meningkatkan kos lepas bagi memegang emas tidak berhasil.

"Pandangan yang lebih besar kami, Greece pula, ialah kita masih bergerak ke arah kenaikan kadar pertama dari Fed kadang-kala akhir tahun ini," kata Brown.

"Terdapat ruang untuk kekuatan lagi dalam dolar dan akibatnya kita fikir terdapat risiko yang jelas kepada harga emas dalam tempoh terdekat."

Tanda bahawa satu persetujuan antara Greece dan pemiutangnya rapat boleh menaikkan saham global pada Selasa, walaupun euro jatuh berbanding dolar berikutan beberapa pemimpin zon euro memberi amaran bahawa banyak kerja lagi yang perlu dilakukan.

Dolar adalah hasil daripada data AS yang yakin. Kekuatan tekanan emas, yang berharga dalam dolar dan cenderung meningkat apabila mata wang lemah.


Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
 MINISITE TTTE --> http://tuneincome.com/jutawan221602 
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanToneExcel #PesonaTimurResources 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment