Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Berita Emas - 22 Jun 2015


Emas bertahan menghampiri paras tertingginya dalam tempoh empat minggu semalam selepas mendaki minggu lalu dengan harapan kenaikan kadar faedah AS mungkin tidak akan berlaku seawal dijangka tetapi keuntungan dibendung kerana pelabur menunggu isyarat daripada rundingan mengenai krisis hutang Greece.

Spot emas tidak banyak berubah pada AS41,198.86 seauns pada 0350 GMT, menghampiri paras AS$1,205.50 yang dicatatnya minggu lalu, tertinggi sejak 26 Mei lalu.

Emas meningkat menggu lalu disebabkan nilai dolar yang lebih lemah, selepas pembuat dasar Rizab Persekutuan (Fed) berkata, kenaikan kadar akan sesuai hanya selepas penambahbaikan dalam pasaran buruh dan lebih keyakinan bahawa inflasi akan meningkat.

Emas yang harganya tidak tertakluk kepada kadar faedah mendapat manfaat daripada kadar yang mencatatkan rekod terendah berikutan krisis kewangan tahun 2007-2009.

Kadar yang lebih tinggi akan meningkatkan kos melepas bagi pemegang logam.

"Komen Fed adalah kemenangan sementara bagi logam berharga itu.

"Kekuatan mereka dijangka menjadi lebih kukuh minggu ini apabila Greece memasuki fasa rundingan teruskan atau berhenti," kata seorang penganalisis Phillip Futures, Howie Lee sambil menambah bahawa, kegelisahan pasaran boleh mengukuhkan permintaan lebih selamat terhadap emas.

Kebelakangan ini, emas menyaksikan beberapa tawaran yang lebih selamat daripada pelabur Greece yang bimbang dengan krisis hutang negara itu yang mereka bimbang boleh mengakibatkan kegagalan dean Athens keluar dari zon euro.

Perdana Menteri Greece, Alexis Tsipras, membuat tawaran bahawa terhadap pakej pembaharuan kepada pemiutang asing kelmarin, memberi isyarat konsesi 11 jam bagi memecahkan kebuntuan yang mengheret Greece ke ambang muflis.

Satu mesyuarat kecemasan sidang kemuncak zon euro dijadualkan diadakan lewat semalam.

Sementara itu, dana lindung nilai dan pengurus wang menurunkan kedudukan bersih yang panjang untuk emas, dan mengurangkan pertaruhan yakin terhadap perak kepada yang paling rendah dalam tempoh tujuh bulan pada minggu berakhir 16 Jun.

Kedudukan pendek spekulator dalam emas meningkat kepada paras yang tertinggi pada 88,216 lot, menunjukkan pelabur menjangkakan harga emas akan menurun.


Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
 MINISITE TTTE --> http://tuneincome.com/jutawan221602 
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanToneExcel #PesonaTimurResources 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment