Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Rompakan Emas : 7 Dulang RM300,000


Kuala Lumpur - "Saya lihat perompak merempuh masuk kedai emas itu sebelum mengacukan pistol ke arah pengawal keselamatan dan pekerja," kata saksi kejadian rompakan kedai emas di Jalan Tuanku Abdul Rahman (TAR), di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 6 petang itu, lapan lelaki bersenjatakan pistol, parang dan tukul besi melarikan tujuh dulang barangan kemas bernilai RM300,000.

saksi wanita berusia 40-an yang enggan dikenali itu berkata, sebaik melihat ada penjenayah yang memegang pistol dia terus menjerit meminta pertolongan sebelum melarikan diri.

Menurut pekerja kedai tudung berhampiran kedai emas itu, dia bersama rakan lain tergamam melihat kejadian itu dan sempat melihat suspek memecahkan sermin dengan tukul besi.

"Saya dan rakan yang lain ketakutan dan kami terus melarikan diri sebelum ada yang menghubungi polis memaklumkan kejadian itu," katanya.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Senior Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad berkata, hasil pemeriksaan kamera litar tertutup (CCTV) tiga perompak masuk ke dalam kedai emas dan terus mengacu pistol ke arah pekerja.

Beliau berkata, tiga lelaki itu kemudian memecahkan cermin dengan tukul besi sementara lima lagi rakan mereka menunggu di tepi jalan.

Menurutnya, suspek melarikan tujuh dulang barangan kemas bernilai RM300,000 dan mereka hanya mengambil masa lima minit sebelum melarikan diri dengan motosikal Yamaha 125z ke arah Dataran Merdeka.

"Ketika kejadian itu tiada tembakan dilepaskan dan polis menemui batang penukul besi patah yang ditinggalkam perompak.

"Kedai itu sudah beroperasi 20 tahun dan ketika kejadian terdapat dua pekerja di dalamnya," katanya.

Beliau berkata, siasatan dilakukan mengikut Seksyen 4 Akta Senjata Api Penalti Lebih Berat (FIPA).

Sementara itu dalam satu kejadian berasingan di Rawang, sebuah kedai emas nyaris dirompak apabila diceroboh empat lelaki namun gagal membawa lari barangan kemas.

Dalam kejadian kira-kira jam 3.40 petang itu, suspek yang memakai topi keledar berpenutup memecahkan cermin meja pameran, namun tidak sempat melarikan barangan kemas.

Ketua Polis daerah Gombak Asisten Komisioner Ali Ahmad berkata, ketika kejadian empat pekerja wanita berada di dalam kedai itu dan tiada pelanggan.

"Kita kini sedang meneliti rakaman CCTV dan mengesan suspek," katanya.

Sumber : Harian Metro
Tulisan : Muhaamad Hafis Nawawi

Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 MINISITE TTTE --> http://tuneincome.com/jutawan221602 
 AUTOPILOT TTTE --> http://www.mudah123.com/?ref=3505 
 BLOG A/RESPONDER --> http://autoresponder-termurah.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanToneExcel #PesonaTimurResources 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment