Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

PANAS : Teksi Bawa Jongkong Emas RM3 Juta Disamun


Kuala Lumpur - Kumpulan lelaki hanya menggunakan alat pemadam api untuk merompak jongkong emas bernilai RM3 juta.

Dalam kejadian jam 8.30 malam kelmarin, kumpulan lelaki terbabit dikesan menunggu masa sesuai di Jalan Raja berhadapan Bangunan Sultan abdul Samad, di sini sebelum menyerang dan menyamun jongkong emas berkenaan daripada dua pekerja syarikat perniagaan emas yang menaiki sebuah teksi.

Sumber berkata, rompakan berlaku ketika dua mangsa itu menaiki teksi selepas diarah pemilik syarikat mengambil jongkong emas bernilai RM3 juta di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur.

Menurutnya, ketika pemandu teksi itu melalui lokasi kejadian tiba-tiba seorang lelaki muncul dengan membawa alat pemadam api sebelum menyemburnya ke arah cermin hadapan teksi kenderaan.

"Tindakan itu menyebabkan cermin hadapan teksi kabur menjadi kabur, sekali gus memaksa pemandu teksi terbabit memberhentikan kenderaan.

"sebaik teksi berhenti, beberapa lelaki membuka pintu belakang kenderaan lalu mengacukan parang terhadap kedua-dua mangsa," katanya.

Menurutnya, lelaki itu kemudian merampas beg berisi jongkong emas itu sebelum melarikan diri dengan menaiki sebuah kenderaan pacuan empat roda.

"Difahamkan, kejadian berlaku sekelip mata dan mangsa gagal mengecam plat pendaftaran kenderaan dinaiki kumpulan lelaki berkenaan.

"Mangsa yang juga pekerja sebuah syarikat perniagaan emas di ibu negara dikatakan dalam perjalanan ke sebuah pusat membeli belah untuk menyerahkan jongkong emas berkenaan kepada pembeli," katanya.

menurutnya, dua pekerja lelaki berusia 35 dan 40 tahun itu kemudian membuat laporan polis di Balai Polis Dang Wangi di sini.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Dang Wangi Asisten Komisioner Zainol Samah ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu namun enggan  mengulas lanjut.

Sumber : Harian Metro ( 21 April 2015 )
Penulis : Asmah Rusman


Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 MINISITE TTTE --> http://tuneincome.com/jutawan221602 
 AUTOPILOT TTTE --> http://www.mudah123.com/?ref=3505 
 BLOG A/RESPONDER --> http://autoresponder-termurah.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanToneExcel #PesonaTimurResources 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment