Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Berita Emas - 15 Disember 2014


Emas turun satu peratus semalam selepas peningkatan terbesarnya dalam tempoh dua minggu susulan dolar mengukuh sebelum mesyuarat Rizab Persekutuan (Fed).

Mesyuarat Fed itu dijangka akan menyediakan petunjuk kepada masa yang akan bank pusat AS itu akan menaikkan kadar faedah.

Fed mesyuarat dasar mingguan ini ditambah dengan data yang lebih kukuh membuktikan ekonomi semakin pulih dijangka menjadi dasar kepada busat bank itu untuk melaksanakan langkah lebih ketat.

Jumaat lalu pasaran memperolehi petunjuk baharu apabila indeks bagi sentimen pengguna yang dikeluarkan Thomson Reuters / University of Michigan melonjak mencecah paras tertinggi lapan tahun pada Disember.

Spekulasi turut berlegar di pasaran apabila Federal Open Market Committee (FOMC) mengeluarkan frasa 'tempoh yang akan dipertimbangkan' dalam kenyataan yang dikeluarkan selepas mesyuarat dengan merujuk kepada tempoh kenaikan kadar faedah, kata Howie Lee, Penganalisis pelabur Phillip Futures.

"Jika mereka cuba mengeluarkan frasa itu maka saya berpendapat mereka cuba memastikan pasaran bersedia untuk berdepan dengan kenaikan kadar dan itu bakal menolak emas lebih rendah," katanya.

FOMC dijangka akan mengeluarkan kenyataan menjelang hari terakhir mesyuarat dua hari yang berlangsung pada Rabu ini - iaitu mesyuarat terakhir tahun ini yang seterusnya akan diikuti taklimat media oleh Pengerusi Fed, Janet Yellen.

Harga emas turun 0.3 peratus atau AS$1,218.80 pada 0638 GMT.

Logam berharga itu naik 2.6 peratus minggu lalu iaitu kenaikkan terbesarnya sejak Oktober.



 Jom Sertai Tone Excel, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
 JBP ~ Sahabat Emas Anda 
 Prepaid That Pays ~ Tone Excel 

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Telefon / SMS : 012 - 357 8910 
 Kod Agen : JBP009 / 02 

 MINISITE TTTE --> http://tuneincome.com/jutawan221602 
 AUTOPILOT TTTE --> http://www.mudah123.com/?ref=3505 
 BLOG A/RESPONDER --> http://autoresponder-termurah.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanToneExcel #PesonaTimurResources #KazanahBangsa

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment