Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Berita Emas - 24 November 2014


Emas diniagakan menghampiri paras tertinggi tiga minggu semalam dengan harapan langkah pengurangkan kadar faedah mengejut di China dapat memacu permintaan bagi jongkongemas, sungguhpun pengukuhan dolar AS mengehadkan kenaikan.

China mengurangkan kadar faedah dengan mengejut Jumaat lalu, dilihat sebagai langkah sokongan kepada ekonomi kedua terbesar di dunia itu.

China dijangka bersedia untuk mengurangkan faedah, demikian mengikut sumber.

Jongkong emas, dilihat sebagai pelindung nilai berbanding inflasi dan kelembapan ekonomi, turut mendapat sokongan daripada ulasan Presiden Bank Pusat Eropah (ECB), Mario Draghi yang terbuka kepada lebih banyak langkah drastik bagi menghalang zon euro daripada jatuh ke dalam deflasi.

Emas semerta diniagakan kukuh pada AS$1,200.20 seauns pada 0736 GMT, selepas menokok 0.6 peratus Jumaat lalu, apabila ia mencecah paras tertinggi tiga minggu pada AS$1,207.70.

"Sungguhpun pelbagai kelonggaran digerakkan beberapa bank pusat, kami tidak pasti sama ada ia memadai untuk mengekalkan rali dalam emas," kata penganalisis di INTL FCStone, Edward Meir.

Jongkong emas mendapat tekanan dari pengukuhan dolar AS dalam beberapa minggu kebelakangan ini, dengan logam itu mencecah paras terendah empat setengah tahun pada awal bulan.

Dolar diniagakan menghampiri paras tertinggi empat tahun pada Isnin. Pengukuhan dolar menjadikan emas dalam denominasi dolar lebih mahal kepada pelabur yang membeli dalam mata wang asing.

Data berhubungan kedudukan spekulasi dalam emas juga meningkatkan sentimen. Dana lindung nilai dan pengurusan wang meningkatkan kedudukan masing-masing dalam dagangan hadapan dan opsyen emas kepada 60,307 lot pada minggu berakhir 18 November, demikian menurut Suruhanjaya Perdagangan Hadapan Komoditi.

Ia menandakan peningkatan terbesar dalam sebulan sejak lewat Oktober.


 Jom Sertai Tone Excel, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
 JBP ~ Sahabat Emas Anda 
 Prepaid That Pays ~ Tone Excel 

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Telefon / SMS : 012 - 357 8910 
 Kod Agen : JBP009 / 02 

 MINISITE TTTE --> http://tuneincome.com/jutawan221602 
 AUTOPILOT TTTE --> http://www.mudah123.com/?ref=3505 
 BLOG A/RESPONDER --> http://autoresponder-termurah.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanToneExcel #PesonaTimurResources #KazanahBangsa

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment