Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Berita Emas - 26 Jun 2014


Harga emas susut semalam susulan pasaran saham yang mengukuh mengurangkan daya tarikan logam itu sebagai pelaburan selamat.

Pelabur juga kebanyakannya mengenepikan angka pertumbuhan ekonomi lemah AS berikutan penerbitan data terkini yang lebih menyokong.

Ekonomi AS menguncup pada kadar lebih ketara pada suku pertama berbanding unjuran, tetapi pertumbuhan sudah mula menunjukkan lantunan kukuh.

Emas semerta jatuh 0.2 peratus kepada AS$1,316.60 seauns pada 0640 GMT, selepas naik 0.1 peratus pada sesi sebelumnya.

Logam itu terus berada pada paras tertinggi dua bulan disokong faktor keganasan di Iraq.

"Nada lebih kukuh dalam emas adalah reaksi yang logik, sebagaimana dalam teori, pertumbuhan lebih lemah akan mencetuskan cakap-cakap akan berlakunya lebih banyak langkah kuantitatif," kata Edward Meir, penganalisis di INTL FCStone, merujuk kepada langkah rangsangan Rizab Persekutuan AS.

"Tetapi hakikat ia tidak berlaku mencadangkan pelabur berpendapat data suku pertama sudah lapuk, tetapi tumpuan mereka kini pada suku kedua dan baki tahun ini," kata Meir.

Harga sebelum itu disokong kelemahan nilai dolar, yang berlegar menghampiri paras terendah satu bulan berbanding mata wang utama dunia.

Peniaga lain berkata, logam itu akan terus menyaksikan dagangan yang tidak menentu.

"Sementara ketegangan geopolitik menyokong emas melepasi AS$1,300, permintaan fizikal dan minat pelabur kurang," kata peniaga di Hong Kong, sambil menambah ketegangan yang bertambah runcing di Iraq dan data ekonomi faktor utama yang harus dipantau.

Pihak militan menyerang satu daripada pangkalan udara terbesar Iraq selain menguasai beberapa lapangan minyak kecil Rabu lalu.

Emas dilihat sebagai pelaburan lindung nilai semasa berlakunya ketidaktentuan kewangan dan geopolitik.

Antara logam berharga itu, kumpulan logam platinum stabil selepas pelombong di Afrika Selatan kembali bekerja selepas persetujuan berhubung gaji diselesaikan dalam mogok paling lama dalam sejarah negara itu.


Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
 MINISITE TTTE --> http://tuneincome.com/jutawan221602 
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanToneExcel #PesonaTimurResources 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment