Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Berita Emas - 25 Jun 2014


Harga emas jatuh semalam apabila pembelian fizikal semakin berkurangan selepas harganya meningkat ke paras tertinggi dalam dua bulan pada sesi sebelumnya.

Sementara itu, harga perak juga jatuh daripada paras tertingginya dalam tempoh tiga bulan.

Harga saham lebih lemah membawa emas ke paras tertingginya sejak pertengahan April lalu, namun ralinya tidak dapat melepasi kenaikan yang dicatatkan Khamis minggu lalu, apabila harganya meningkat paling tinggi  dalam tempoh sembilan bulan berikutan kurangnya komitmen Rizab Persekutuan untuk menaikkan kadar faedah selain ketegangan berlaku di Asia Barat.

Emas jatuh AS$3.31 seauns kepada AS$1,314.29 pada 0638 GMT selepas meningkat kepada AS$1,325.90 kelmarin, kenaikan tertinggi sejak 15 April.

Harga emas meningkat sembilan peratus setakat tahun ini.

"Kita perlu menunggu untuk melihat sama ada kenaikan harga emas akan dipercepatkan semula menuju ke baki minggu ini, khususnya sekarang pasaran saham dilihat semakin baik memandangkan ketegangan geopolitik terus reda," kata penganalisis INTL FCStone, Edward Meir.

"Namun, yang menjadi rumit ialah kenaikan minggu lalu terus memberikan masalah kepada kami."

Emas Amerika syarikat (AS) berada pada AS$1,315.10 seauns, turun AS$6.20.

"Orang ramai membeli lebih sedikit emas akhir-akhir ini, berbanding semasa harganya berada di bawah AS$1,300. selepas emas melepasi AS$1,300, kita menyaksikan pemulihan singkat namun selepas itu, tiada minat berlebihan.

"Kita mendengar sesetengah pelabur mahu menjual balik pada AS$1,325 atau AS$1,330," kata seorang peniaga fizikal di Hong Kong.

Peniaga itu juga berhati-hati dengan tinjauannya terhadap rancangan Bursa Singapura untuk kontrak emas sokongan fizikal.

Bursa itu berkata ia akan melancarkan kontrak berkenaan bagi memenuhi permintaan yang terdapat di Asia.

Kontrak itu, dijangka dilancarkan September ini ialah kontrak emas kilogram yang akan ditawarkan di seluruh dunia.

Harga emas bagaimanapun akan menemui lantainya apabila krisis yang semakin mendalam di Iraq meningkatkan daya tarikan selamatnya.

Setiausaha Negara AS, John Kerry mendesak pemimpim wilayah autonomi Kurdish untuk menyokong Baghdad di tengah-tengah serangan hebat kumpulan Sunni yang mengancam keamanan negara itu.


Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
 MINISITE TTTE --> http://tuneincome.com/jutawan221602 
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanToneExcel #PesonaTimurResources 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment