Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Berita Emas - 30 Julai 2016



Kontrak hadapan emas di Bursa Malaysia Derivatif dijangka meningkat pada minggu ini apabila kalangan pembeli diunjur memanfaatkan data ekonomi yang akan diumumkan pada minggu berkenaan.

Penjaga Phillip Futures Sdn Bhd, Leo Goh Boon Hao, berkata bagi minggu datang, kalangan pembeli akan terus memberi tumpuan kepada Indeks Pengurus Pembelian (PMI) China, laporan data pekerjaan Amerika Syarikat (AS) serta memantau pergerakan mata wang (ringgit dan dolar AS). 

“Kami menjangkakan niaga hadapan bursa emas mencatat prestasi lebih baik pada minggu lnl berdasarkan pengaruh risiko geopolitik dan data Keluaran Dalam Negara Kasar AS yang lemah," katanya.

Bagi perbandingan Jumaat ke Jumaat, Julai 2016 menokok 33 mata kepada RM174.60 segram, Ogos 2016 naik 31 mata kepada RM174.80 segram manakala September 2016 dan Oktober 2016 masing-masing naik 28 mata kepada RM175.30 dan RM175.45 segram.

Jumlah dagangan mingguan sebaliknya merosot kepada 96 lot bernilai RM1.52 juta daripada 127 lot bernilai RM2.19 juta, minggu lalu.

Kepentingan terbuka pada Jumaat berkurangan kepada 286 kontrak daripada 331 kontrak, sebelum ini. Emas kekal tidak berubah pada Jumaat dan dalam laluan yang tepat untuk keuntungan bulanan satu peratus apabila dolar meneruskan kerugiannya selepas program rangsangan Bank Pusat Jepun (BoJ) lebih rendah berbanding jangkaan pasaran.

BoJ meneruskan dasar rangsangan monetarinya semalam pada fasa peningkatan sederhana dalam pembelian semula dana tukaran dagangan, hasil tekanan kerajaan dan pasaran kewangan untuk tindakan yang lebih besar bagi penggalakan pertumbuhan dan mempemepatkan inflasi mencapai sasaran dua peratus.

Indeks Dolar yang mengukur mata wang itu berbanding mata wang lain turun 0.4 peratus kepada 96.363.

Justeru harga emas didagangkan rendah 0.1 peratus kepada AS$1,333.33 seaun pada 0740 GMT, dalam laluan yang tepat untuk peningkatan bulanan kedua berturut-turut, memacu keuntungan mingguan pertamanya kali ketiga.

Sementara itu, emas di AS turut tidak berubah pada AS$1,331.90 seaun.

“Mungkin pada waktu ini, keputusan BoJ akan memberikan sedikit sokongan kepada emas,” kata Pengurus Kekayaan UBS, Dominic Schnider di Hong Kong.


Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
MUDAHNYA BELAJAR FOREX --> http://goo.gl/3mTrET
BLOG PROJEK RM10 --> http://projek-rm10-sahaja.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanSenSen  

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment