Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Berita Emas - 20 Julai 2016



Harga emas jatuh, semalam kerana mencari sedikit rangsangan daripada ekuiti ekoran dolar meningkat ke paras tertinggi empat bulan disebabkan data perumahan Amerika Syarikat (AS) yang lebih baik daripada jangkaan.

Dolar mengukuh semalam kerana data AS yang kukuh dan peningkatan jangkaan bahawa Bank of Japan akan mengerahkan langkah pelanggaran tambahan yang menyebabkan indeks dolar naik ke paras tertinggi empat bulan.

Pengambilan untung menselepas kenaikan yang mencatat rekod di Wall Street menunjukkan tanda-tanda ia bakal kembali menurun.

Spot emas jatuh 0.5 peratus kepada AS$1,324.83 seaun pada 0702 GMT. Ia ditutup pada AS$1,331.73 kelmarin. Emas AS emas turun 0.5 peratus kepada AS$1,325.60 seaun.

“Oleh kerana harga emas naik begitu cepat antara Februari dan Jun, saya berpendapat ia berehat seketika pada masa ini. Secara umumnya, kita melihat persekitaran global yang agak menyokong emas pada paras semasa sekurang-kurangnya dalam tempoh tiga bulan akan datang,” kata pakar ekonomi di National Australia Bank, Vyanne Lai.

Spot adalah berat sebelah ke arah jatuh kepada AS$1,313 seaun selepas menamatkan pengukuhan dalam jajaran kecil, seperti ramalan penganalisis teknikal Reuters, Wang Tao.

Perumahan AS mula meningkat lebih daripada yang dijangkakan pada Jun disebabkan aktiviti pembinaan meningkat secara meluas, tetapi semakan ke bawah untuk data bulan-bulan sebelum menunjukkan kepada satu sektor mengikut arus pada suku kedua.

“Kebarangkalian kenaikan kadar faedah oleh Rizab Persekutuan AS meningkat setakat hari ini. Beberapa jangkaan kenaikan kadar faedah telah kembali," kata penganalisis OCBC Bank, Barnabas Gan.

Emas yang naik 25 peratus tahun ini, sangat sensitif kepada kadar faedah yang semakin tinggi, yang menaikkan kos memegang aset bukan berhasil seperti emas, sambil menokok nilai dolar yang menjadi harga rujukan logam itu.


Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
MUDAHNYA BELAJAR FOREX --> http://goo.gl/3mTrET
BLOG PROJEK RM10 --> http://projek-rm10-sahaja.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanSenSen  

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment