Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Berita Emas - 12 Januari 2016



Emas naik lebih tinggi semalam, datang selepas penurunan dua sesi kerana kebimbangan terhadap pertumbuhan ekonomi China dan tekanan ke atas pasaran saham mencetuskan status pelaburan lindung nilai logam berharga itu.

Saham Asia pada hampir empat tahun rendah dan harga minyak mentah hampir jatuh 20 peratus dalam tempoh kurang dua minggu berikutan pelabur bimbang dengan tahap kelembapan ekonomi China dan kesannya terhadap pasaran baru muncul.

Spot emas mengukuh 0.1 peratus kepada AS$1,095 seauns pada 0633 GMT, manakala niaga hadapan emas Amerika Syarikat (AS) susut 0.2 peratus kepada AS$1,094.

“Bagi emas, saya sedang lihat kes menurun pada AS$950 seauns, didorong oleh kadar dana Fed yang lebih tinggi kepada 1.25 hingga 1.5 peratus dan kekuatan dolar secara keseluruhan.

“Namun, emas berkelakuan seperti pelaburan lindung nilai ketika ini memberi risiko menghindarkan dalam pasaran ekuiti China dan harga minyak yang rendah,” kata penganalisis bank OCBC, Barnabas Gan.

Setiap indeks saham utama China jatuh lebih daripada lima peratus pada Isnin.

Harga minyak jatuh ke paras terendah baharu 12 tahun kerana kebimbangan terhadap kejatuhan harga komoditi yang meluas di China.

Sejak awal tahun ini, pasaran digegarkan dengan kejatuhan saham China, kejatuhan yuan dan campur tangan oleh pihak berkuasa China.

Langkah huru-hara menimbulkan kebimbangan ekonomi China mungkin untuk masa sukar berbanding menstabilkan seperti yang diharapkan beberapa pihak. China adalah pengguna terbesar emas di dunia pada sekitar 1,000 tan setahun.


Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
MUDAHNYA BELAJAR FOREX --> http://goo.gl/3mTrET
BLOG PROJEK RM10 --> http://projek-rm10-sahaja.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanSenSen  

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment