Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Berita Emas - 24 November 2015



Emas pulih daripada paras terendah dalam tempoh hampir enam tahun semalam disebabkan saham dan dolar berundur, tetapi kekal berada di bawah tekanan ekoran jangkaan Rizab Persekutuan (Fed) akan meneruskan kenaikan kadar faedah buat kali pertama dalam tempoh hampir sedekad bulan depan. 

Sementara itu, Platinum menurun ke paras terendah dalam tempoh hampir tujuh tahun, meletakkan ia di landasan betul untuk kejatuhan 14 peratus pada November, penurunan bulanan terbesar sejak September 2011.

Spot emas meningkat 0.4 peratus kepada AS $1,073.10 seaun pada 1030 GMT, manakala niaga hadapan emas Amerika Syarikat (AS) untuk penghantaran Disember meningkat AS $5.50 seaun pada AS$1,072.30.
Emas merosot ke paras terendah sejak Februari 2010 minggu lalu pada AS$1,064.95 seaun, dan ditekan semula ke dalam lingkungan beberapa dolar daripada tahap yang dicatat pada Isnin disebabkan unit mata wang AS itu mencecah paras tertinggi lapan bulan berbanding sekumpulan mata wang.

Nilai dolar sudah pulih, tetapi masih terdedah kepada ketidakstabilan, kata penganalisis.

“Jika dolar terus kukuh, harga emas akan menurun. Ia tidak semestinya trajektori yang lancar, tetapi saya tidak nampak apa-apa sebab mengapa ia perlu meningkat. 

“Pasaran masih menyasarkan kenaikan kadar faedah pada Disember. Jika anda melihat hubungan dengan dolar tahun ini, itu benar- benar adalah pemacu,” kata penganalisis Citi, David Wilson.


Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
MUDAHNYA BELAJAR FOREX --> http://goo.gl/3mTrET
BLOG PROJEK RM10 --> http://projek-rm10-sahaja.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanSenSen #PesonaTimurResources 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment