Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Berita Emas - 28 September 2015



Emas melanjutkan kerugian untuk sesi kedua semalam menjelang penyiaran laporan pekerjaan utama Amerika Syarikat (AS) minggu ini,ditekan oleh kebimbangan terhadap kemungkinan Rizab Persekutuan (Fed) akan menaikkan kadar faedah tahun ini.

Beberapa pegawai Fed dijadual berucap mmggu ini, mengekalkan tumpuan pasaran emas yang amat bergantung kepada dasar kewangan AS.

Peniaga juga akan memantau data ekonomi, termasuk data gaji bukan sektor perladangan yang dijadual dikeluarkan Jumaat ini, untuk mengukur kekuatan ekonomi.

Spot emas susut 0.3 peratus kepada AS$1,142.40 seaun pada 0655 GMT. Logam itu telah menurun 0.7 peratus pada Jumaat lalu selepas Pengerusi Fed, Janet Yellen, berkata bank pusat AS akan mula menaikkan kadar faedah pada tahun ini.

“Emas masih sebahagian besarnya didorong oleh jangkaan terhadap dasar Fed, memandangkan ketidakpastian yang masih tinggi mengenai tarikh kenaikan kadar faedah itu,” kata penganalisis Barclays dalam satu nota.

Emas sebelum ini mendapat manfaat daripada kadar faedah yang sangat rendah, tetapi logam berharga itu telah mencatat kejatuhan kira-kira tiga peratus pada tahun ini ekoran kebimbangan bahawa permintaan boleh terjejas disebabkan kadar faedah yang lebih tinggi.

Data pada Jumaat lalu menyokong pandangan bahawa Fed mungkin akan mula menaikkan kadar faedah pada tahun ini.

Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) AS meningkat pada kadar tahunan 3.9 peratus pada suku kedua, meningkat daripada 3.7 peratus yang dilaporkan pada bulan lalu.

Fed berkata, tempoh masa kenaikan kadar faedah akan bergantung kepada data.

“Minat sekitar AS$1,141 akan terus menyokong emas dalam jangka pendek, manakala AS$1,155 akan menyediakan paras rintangan," kata peniaga MKS Group, Sam Laughlin.

Pada awal bulan ini, Fed menangguhkan kenaikan kadar faedah AS yang begitu lama dinantikan, menyatakan bahawa kebimbangan terhadap ekonomi global dan meningkatkan sentimen pelabur terhadap emas sebagai alasan terhadap tindakan berkenaan.


Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
MUDAHNYA BELAJAR FOREX --> http://goo.gl/3mTrET
BLOG PROJEK RM10 --> http://projek-rm10-sahaja.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanSenSen #PesonaTimurResources 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment