Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

ROMPAKAN EMAS : Terkejut Bunyi Penggera


Cheras : Gara-gara terkejut dengan bunyi alat penggera keselamatan, lapan penjenayah gagal merompak sebuah kedai emas di sebuah pasar raya di Cheras, di sini semalam.

Dalam kejadian jam 11.46 pagi, empat daripada suspek berkenaan dikatakan memasuki pasar raya dengan memakai sarung tangan dan topi keledar.

Sebaik berada di hadapan premis berkenaan, seorang daripada suspek memecahkan cermin kaca pameran menyebabkan penggera keselamatan berbunyi.

Terkejut dengan bunyi berkenaan, keempat-empat suspek terus melarikan diri bersama empat lagi rakan mereka yang menunggu di luar pasar raya menaiki motosikal.

Seorang pekerja kedai emas itu yang enggan dikenali berkata, ketika kejadian itu dia bersama dua lagi rakannya duduk di dalam kedai sambil menunggu pelanggan.

Katanya, empat suspek lelaki itu tiba-tiba datang dan terus memukul cermin kaca pameran emas menggunakan tukul besar menyebabkan alat penggera terus berbunyi.

"Sebaik penggera berbunyi, mereka tergesa-gesa melarikan diri. Kami hanya mampu melihat perbuatan mereka sebelum menghubungi polis," katanya ketika ditemui, semalam.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Cheras Asisten Komisioner Chong Kok Sin berkata, siasatan awal mendapati empat daripada lapan suspek itu masuk ke premis dan memecahkan cermin kaca penyimpanan emas terbabit.

Bagaimanapun, katanya, sebaik penggera keselamatan kedai emas berkenaan berbunyi, suspek terus melarikan diri.

"Empat lagi suspek menunggu rakan mereka di luar pasar raya sebelum melarikan diri menggunakan empat motosikal.

"Seorang daripada suspek dipercayai membawa pistol dan semua suspek berpakaian gelap, memakai sarung tangan dan topi keledar ketika kejadian," katanya ketika ditemui, semalam.

Menurutnya, polis kini meneliti rakaman kamera litar tertutup dan kes disiasat mengikut Seksyen 393 Kanun Keseksaan.

Sumber : Harian Metro (20 Jun 2015)
Penulis : Fardy Bungga


Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 MINISITE TTTE --> http://tuneincome.com/jutawan221602 
 AUTOPILOT TTTE --> http://www.mudah123.com/?ref=3505 
 BLOG A/RESPONDER --> http://autoresponder-termurah.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanToneExcel #PesonaTimurResources 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment