Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Berita Emas - 25 Jun 2015


Harga emas meningkat semalam selepas jatuh pada empat sesi sebelumnya ke paras terendah dua minggu, dengan pelabur menunggu berita mengenai rundingan Greece dengan pemberi pinjaman antarabangsa untuk mengelakkan kegagalan isyarat perdagangan selanjutnya.

Saham Asia susut semalam sambil dolar Amerika Syarikat (AS) juga susut, dengan pelabur dalam tidak ketentuan menjelang mesyuarat pemimpin Kesatuan Eropah bakal dilangsungkan tatkala Greece meneruskan usaha saat akhir untuk menyelamatkan situasi.

"Dagangan emas kelihatan berkisar antara AS$1,169-AS$1,180 dalam jamgka masa pendek dengan risiko menurun sekiranya muncul berita positif daripada rundingan hubungan Greece," kata seorang peniaga logam di MKS Group, Samuel Laughlin, dalam satu nota.

Spot emas meningkat 0.2 peratus kepada AS$1,176.80 seauns pada 0708 GMT, selepas jatuh 2.2 peratus dalam empat sasi yang lalu.

Harga jatuh ke paras terendah dua minggu sebanyak AS$1,171.03 seauns kelmarin.

Emas, yang dilihat sebagai pelaburan selamat ketika keadaan ketidaktentuan kewangan dan ekonomi, menghadapi tekanan tambahan daripada dolar yang lebih kukuh dan jangkaan peningkatan kadar faedah AS.

Dolar menjadi mantap selepas menyerahkan kembali keuntungan, berbanding yen ketika awal rundingan untuk mengelakkan kegagalan Greece membayar hutangnya, manakala euro diniagakan lebih stabil selepas menunjukkan tindak balas yang lebih terhad.

Rundingan Athens dengan pemiutang tertumpu kepada butiran khusus, dengan tarikh akhir adalah minggu depan bagi Greece membayar balik 1.6 bilion euro kepada Tabung Kewangan Antarabangsa semakin hampir dan boleh mencetuskan ancaman penyingkiran negara itu dari zon euro.

Unjuran bagi dolar, bagaimanapun, terus yakin di sebalik jangkaan kadar faedah AS dalam ekonomi terbesar di dunia itu akan naik lebih awal daripada sepatutnya.


Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
 MINISITE TTTE --> http://tuneincome.com/jutawan221602 
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanToneExcel #PesonaTimurResources 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment