Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Khazanah Kekal 14,000 Pekerja MAS


Khazanah Nasional Bhg akan mengekalkan 14,000 pekerja dalam Penerbangan Malaysia (MAS) seperti ditetapkan dalam penstrukturan semula syarikat penerbangan nasional itu, Ogos tahun lalu.

Pengarah Urusannya, Tan Sri Azman Mokhtar, berkata jumlah yang dianggap mapan bagi sebuah syarikat penerbangan bagaimanapun akan ditentukan oleh Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) baharu, Christoph Mueller yang akan memulakan tugasnya pada 1 Mei ini.

Penstrukturan semula berjalan lancar
"Proses penstrukturan semula NewCo berjalan lancar, namun akan ada penangguhan sedikit dari aspek penilaian kakitangan kerana Mueller secara peribadi mahu memilih serta menilai kakitangan yang beliau ingini dalam syarikat baharu berkenaan," katanya pada sidang media mengumumkan prestasi syarikat berkaitan kerajaan (GLC) sempena penganjuran Invest Malaysia 2015 di Kuala Lumpur, semalam.

Yang turut hadir, Pengarah Eksekutif di Pejabat Pengarah Urusan Khazanah Nasional, Jiv Sammathan serta Pengarah Eksekutif Pelaburan dan Ketua Unit Pengurusan Strategik Khazanah Nasional, Ahmad Zulqarnain Onn.

Sumber : Berita Harian ( 24 April 2015 )
Tulisan : Mahanum Abdul Aziz

Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 MINISITE TTTE --> http://tuneincome.com/jutawan221602 
 AUTOPILOT TTTE --> http://www.mudah123.com/?ref=3505 
 BLOG A/RESPONDER --> http://autoresponder-termurah.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanToneExcel #PesonaTimurResources 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment