Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

ROMPAKAN : Remaja Curi Rantai Berlian RM16 Juta Diburu


Hong Kong - Polis memburu seorang kanak-kanak perempuan berusia 12 tahun dan tiga orang dewasa selepas dipercayai terbabit mencuri rantai berlian bernila AS$4.6 juta (RM16.1 juta) dari sebuah kedai barang kemas mewah di Hong Kong.

Tiga individu dewasa terbabit dikatakan menarik perhatian kakitangan jualan dengan berpura-pura melihat barangan di sebuah cawangan rangkaian kedai yang popular dalam kalangan pelancong China, Emperor Watch and Jewelery, tengah hari Jumaat lalu.

Maklumat budak perempuan masih disiasat
Pada masa sama, kanak-kanak dianggarkan berumur 12 hingga 14 tahun itu mencuri rantai berlian 117 karat daripada kabinet pameran di hadapan kedai terbabit, kata polis kepada CNN.

Maklumat terperinci bagaimana kanak-kanak perempuan itu mencuri rantai masih disiasat, lapor media tempatan.

Remaja itu dikatakan mencuri kunci dari laci dan membuka kabinet pameran, manakala tiga orang dewasa terbabit mengalihkan perhatian kakitangan kedai.

"Tiga suspek dewasa berpura-pura mahu berbelanja besar dan meminta kakitangan kedai menunjukkan barangan kemas lain sebagai taktik mengalihkan perhatian," kata sumber polis kepada South China Morning Post.

Berdasarkan rakaman foto, kanak-kanak perempuan terbabit berjalan dengan tenang di pusat membeli-belah dengan membawa barangan dalam poket baju panasnya yang berwarna kelabu.

Keselamatan dipertingkat
Berikutan rompakan itu, kawalan keselamatan tambahan dikenakan di luar kedai manakala jurucakap kedai memberitahu CNN perniagaan diteruskan seperti biasa.

"Keutamaan kami adalah mematuhi siasatan polis tetapi kami masih menanti keputusan untuk melihat langkah perlu diambil bagi menambah keselamatan," katanya.


Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
BLOG PROJEK RM10 --> http://projek-rm10-sahaja.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanSenSen #PesonaTimurResources 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment