Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

ROMPAKAN JONGKONG EMAS : Helah Tipu Kawan


Kajang - Buntu gagal membayar semula wang pelaburan emas milik rakannya menyebabkan seorang ejen bertindak membuat laporan palsu mendakwa dia dirompak sekumpulan penjenayah dalam kejadian samun di Bandar Baru Bangi, kelmarin.

Dalam kejadian 'samun' jam 3 pagi itu, mangsa mendakwa suspek melarikan wang tunai serta jongkong emas miliknya berjumlah lebih RM500,000.

Difahamkan mangsa membuat laporan itu jam 7.30 pagi kelmarin, di Balai Polis Bandar Baru Bangi di sini, berikutan wang pelaburan sebanyak RM110,000 milik empat individu yang melabur dengannya sudah digunakan.

Susulan laporan itu, sepasukan anggota polis termasuk forensik dari Maktab Polis Diraja Malaysia Cheras bergegas ke lokasi rompakan itu.

Timbalan Ketua Polis Daerah Kajang Superintendan Abdul Ghani Mohamad Ji berkata, lelaki yang berusia 28 tahun itu mendakwa dia disamun di kawasan Pesiaran Pekeliling Bandar Baru Bangi.

"Pada pagi itu, dia mendakwa pergi ke sebuah bank di Seksyen 16 di sini, untuk memasukkan sejumlah wang tunai.

"Dia bagaimanapun mendakwa mesin deposit wang tunai di bank itu tidak dapat digunakan berikutan perkhidmatannya tergendala," katanya.

Beliau berkata, lelaki terbabit kemudiannya berpatah balik ke rumah terletak di Taman Sungai Ramal Dalam di sini, namun mendakwa dikepung tiga kenderaan terasuk sebuah motosikal dinaiki enam suspek.

"Salah seorang suspek turun dari kenderaan lalu mengetuk cermin kereta Toyota Vios milik mangsa manakala empat lagi suspek bersenjata parang terus mengambil wang tunai berjumlah RM34,000 serta jongkong emas bernilai RM500,000 sebelum melarikan diri," katanya.

Abdul Ghani berkata, hasil siasatan dan temubual dilakukan terhadap lelaki terbabit mendapati cerita itu adalah palsu dan tidak pernah berlaku.

"Dia mendakwa 'mati akal' kerana tidak dapatmelunaskan wang pelaburan milik rakannya yang sudah digunakan itu.

"Pihak kami sudah menahan lelaki itu untuk siasatan mengikut Seksyen 182 Kanun Keseksaan kerana membuat laporan palsu," katanya.

Bagaimanapun Abdul Ghani berkata, kes samun yang dilaporkan lelaki itu akan tetap disiasat mengikut Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan.

"Suspek juga menyatakan dia mula bergiat aktif dalam pelaburan emas sejak Febuari tahun lalu," katanya.

Sumber : Harian Metro (30 Januari 2015)
Tulisan : Mohd fadly Samsudin


Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
BLOG PROJEK RM10 --> http://projek-rm10-sahaja.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanSenSen #PesonaTimurResources 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment