Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Berita Emas - 26 November 2014


Emas gagal meneruskan kenaikan semalamannya apabila pasaran saham melonjak berikutan keadaan ekonomi AS yang memberangsangkan.

Sementara itu, peniaga menunggu penuh risau petunjuk daripada dolar  dan pungutan suara Switzerland berhubung rizab emas bank pusatnya.

Pasaran emas berada dalam lingkungan sempit minggu ini, kekurangan hala tuju menjelang cuti Hari Kesyukuran hari ini dan pungutan suara Switzerland Ahad ini.

Logam itu menyaksikan dagangan yang lenggang sejak pulih daripada paras terendah dalam tempoh empat setengah tahun awal bulan ini, walaupun tidak semua yang percaya perkembangan itu sudah berakhir.

Societe Generale mengurangkan unjuran bagi emas dan berkata, harganya akan berada pada purata AS$1,150 seauns pada suku keempat dan AS$1,025 tahun depan.

"Kami menjangkakan harga emas akan terus jatuh memandangkan dolar terus mengukuh dan pasaran mendatar emas berterusan yang menyebabkan logam berada pada purata AS$862 antara 2016 dan 2019."

"Kami terus menjangkakan permintaan pelaburan bagi emas akan pudar kerana percaya terdapat alternatif lebih baik dan ini akan berakhir apabila AS mula menaikkan kadar faedah tahun depan berikutan persekitaran ekonomi yang lebih baik dan inflasi rendah," kata penganalisis Societe Generale, Robin Bhar dalam satu nota.

Spot emas hampir tidak berubah pada AS$1,200 seauns menjelang 0718 GMT, selepas menokok 0.3 peratus pada sesi terdahulu.

Saham Asia meningkat selepas data pertumbuhan ekonomi AS meredakan keresahan pelabur terhadap tinjauan global yang semakin merosot.

Kerajaan AS menaikkan bacaan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) kepada 3.9 peratus berbanding 3.5 peratus yang dilaporkan bulan lalu.

Begitupun, gambaran memberangsangkan itu dipengaruhi oleh data lain yang menunjukkan keyakinan pengguna lebih rendah serta peningkatan sederhana harga rumah.


 Jom Sertai Tone Excel, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
 JBP ~ Sahabat Emas Anda 
 Prepaid That Pays ~ Tone Excel 

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Telefon / SMS : 012 - 357 8910 
 Kod Agen : JBP009 / 02 

 MINISITE TTTE --> http://tuneincome.com/jutawan221602 
 AUTOPILOT TTTE --> http://www.mudah123.com/?ref=3505 
 BLOG A/RESPONDER --> http://autoresponder-termurah.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanToneExcel #PesonaTimurResources #KazanahBangsa

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment