Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Berita Emas - 15 Mei 2014


Harga emas tidak banyak berubah di sekitar AS$1,300 seauns semalam, dengan sokongan daripada saham eropah yang lebih rendah diimbangi oleh nilai dolar lebih kukuh selepas data Amerika syarikat (AS) meningkatkan unjuran bagi ekonomi terbesar di dunia itu.

Palladium dan platinum susut sedikit apabila pelabur mengambil keuntungan, tetapi untung sebahagian besarnya diraih daripada kenaikan tiga hari yang didorong ketegangan meningkat pekerja di negara pengeluar utama, Afrika Selatan.

Platinum mencatat paras tertinggi dua bulan dan palladium menyentuh paras tertinggi dua setengah tahun kelmarin.

Kekuatan dalam industri logam lain yang lebih berharga membantu melonjakkan harga emas lebih tinggi pada sesi sebelumnya.

"Kekuatan emas dihadkan oleh nilai dolar lebih kukuh dan data AS yang lebih baik.

"Apa yang sedang berlaku terhadap platinium dan palladium tidak memberi kesan kepada emas pada masa tertentu seperti ini apabila tidak ada pendorong yang kukuh," kata penganalisis Societe Generale, Robin Bhar.

Spot emas turun 0.1 peratus kepada AS$1,303.54 seauns pada 1019 GMT, tetapi berada pada paras hampir dengan tertinggi dalam tempoh seminggu yang dicatat sesi sebelumnya.

Niaga hadapan emas AS jatuh 0.1 peratus kepada AS$1,304.10 seauns.

Dalam pasaran yang lebih luas, dolar meningkat 0.3 peratus berbanding sekumpulan mata wang utama, dibantu data inflasi harga pengeluar AS untuk April yang dikeluarkan kelmarin, yang tidak disangka lebih tinggi dan peningkatan terbesar dalam tempoh satu setengah tahun.

Ekuiti Eropah jatuh selepas data pertumbuhan keluaran dalam negara kasar zon euro bagi suku tahun pertama mencatatkan keputusan di bawah jangkaan.

Kenaikan harga emas telah menghalang pembelian fizikal, dengan premium di China jatuh kepada kurang AS$1.00 seauns berbanding kadar semasa, daripada AS$2.50 dalam sesi sebelumnya. - REUTERS


Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
BLOG PROJEK RM10 --> http://projek-rm10-sahaja.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanSenSen #PesonaTimurResources 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment