Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

HDS Anjur Kempen Promosi Sah


Kuala Lumpur : Berikutan isu penipuan seperti skim cepat kaya serta gores dan menang yang hangat diperkatakan, Home Direct Shopping Sdn Bhd (HDS) ingin menegaskan bahawa kempen dijalankan bukan satu bentuk penipuan.

HDS dalam kenyataan berkata, terdapat pihak mempertikaikan hadiah lumayan ditawarkan dan menganggap ia sebagai penipuan.

“HDS ditubuhkan pada September 2014 dan mula beroperasi pada April 2015 dengan memasarkan pelbagai produk harian melalui katalog.

“Antara barangan ditawarkan termasuk barangan dapur, perkakas rumah, barangan penjagaan kulit,tekstil, aksesori wanita, makanan tambahan dan produk kesihatan.

“Selain itu, kami turut menganjurkan Kempen Promosi yang menawarkan tiga hadiah lumayan berbentuk wang tunai bagi menghargai pelanggan," katanya.

Menurutnya, hadiah ditawarkan untuk Kempen Promosi bemilai antara RM3,999 hingga RM150,000 menyebabkan timbul tanggapan bahawa kempen itu tidak benar.

“Kempen Promosi itu dijalankan secara sah dari segi undang-undang Malaysia. Kami mempunyai lesen Jualan Langsung yang sah daripada Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK).

“Semua kempen yang dianjurkan dan produk yang dipasarkan HDS turut mendapat kelulusan KPDNKK. Setakat ini, HDS menganjurkan lebih 12 Kempen Promosi dengan lebih 36 pemenang yang mana RM2.2 juta wang tunai diagihkan kepada pemenang," katanya.

Sumber : Harian Metro
Tarikh : 07 April 2018

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment