Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

PETIKAN HARIAN METRO : Datuk Seri 3,000%


Gambar Hiasan

"Highway Group tipu orang ramai buat kutipan RM35 juta"

Kuala Lumpur : Guna gelaran Datuk Seri tipu ramai pelabur. Malah, mangsa ditawarkan keuntungan `gila' apabila mampu memperoleh pulangan RM3,242 bagi RMl yang dilaburkan.

Pulangan tidak munasabah 3,000 peratus dalam tempoh masa setahun itu jelas tidak masuk akal namun membuatkan ramai mangsa gelap mata.

Skim cepat kaya diperkenalkan syarikat pelaburan Highway Group itu menarik minat golongan berpendapatan rendah, malah mendorong individu berstatus kenamaan (VIP) membuat pelaburan mencecah RM400,000 bagi setiap pelabur.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Bukit Aman Datuk Seri Mortadza Nazarene berkata, sindiket itu meyakini mangsa dengan menawarkan pelbagai pelan pelaburan yang mampu meraih keuntungan berlipat ganda.

“Kumpulan ini memperdaya mangsa dengan menjanjikan pulangan tinggi dengan pelaburan serendah RMl.

“Bayangkan hanya pelaburan RM1, ahli boleh mendapat keuntungan 3,000 peratus mengikut pelan ditawarkan,” katanya.

“Syarikat itu menggunakan ikon yang mempunyai pengaruh dalam masyarakat untuk menarik perhatian orang ramai menyertainya," katanya dalam sidang media di Pejabat JSJ Bukit Aman, di sini, semalam.

Harian Metro sebelum ini melaporkan 14 individu berusia lingkungan 28 hingga 58 tahun termasuk dua dalang utama berstatus Datuk Seri palsu serta pelakon dan pelawak terkenal, Adlin Aman Ramlie, 44, ditahan polis di empat tempat berasingan iaitu Kelantan, Pulau Pinang, Selangor dan Kuala Lumpur selepas disyaki terbabit dalam penipuan skim cepat kaya.

Mortadza berkata, hasil maklumat risikan, kumpulan itu diasaskan seorang lelaki berasal dari Kelantan pada awal 2015 dan aktif sehingga huiung bulan Januari lalu dengan mewujudkan jawatan dalam organisasi berkenaan merangkumi ahli lembaga pengarah, pengurus kutipan kumpulan, ketua dan ejen.

"Pembahagian keuntungan dibuat mengikut jawatan masing-masing dengan mangsa dikehendaki mencari pelabur baru dengan dijanjikan pembahagian keuntungan berganda bagi membolehkan mereka mendapat pulangan daripada pelaburan berkenaan.

“Berdasarkan rekod, kami mendapati kumpulan Highway Group ini mempunyai 500,000 pelabur di seluruh negara termasuk Brunei dengan jumlah pelaburan dianggarkan mencecah RM35 juta," katanya.

Beliau berkata, polis masih memburu saki-baki individu yang terbabit dengan sindiket penipuan pelaburan skim cepat kaya dijalankan kumpulan itu.

“Setakat ini, polis menerima 175 laporan dari seluruh negara, 19 kertas siasatan dibuka membabitkan penipuan syarikat itu," katanya.

Sumber : Harian Metro (26 Julai 2016)
Tulisan : Nurul Hidayah Bahaudin

Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
MUDAHNYA BELAJAR FOREX --> http://goo.gl/3mTrET
BLOG PROJEK RM10 --> http://projek-rm10-sahaja.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanSenSen  

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment