Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Berita Emas - 26 Julai 2016



Harga emas meningkat semalam ekoran penyusutan dolar menjelang dua hari lagi mesyuarat dasar Rizab Persekutuan Amerika Syarikat (Fed) pada minggu ini yang dijangka memberi gambaran terhadap kadar faedah AS.  

Fed dijangka membiarkan dasar sedia ada apabila mesyuarat itu bermula lewat semalam, namun pelabur sedang menunggu terhadap sebarang petunjuk bahawa bank pusat AS akan mengumumkan langkah-langkah bagi memulihkan keadaan ekonomi menjelang akhir tahun ini.

Harga emas semerta naik 0.5 peratus kepada AS$1,321.57 satu aun pada 0930 GMT manakala dagangan hadapan emas AS untuk penghantaran Ogos naik AS$1.90 satu aun kepada AS$1,321.40. 

“Menjurus kepada niaga hadapan dana Fed, tiada siapa yang menjangkakan sebarang perubahan pada minggu ini tetapi apa yang mesyuarat itu boleh lakukan adalah memberi kami lebih petunjuk mengenai apa yang akan berlaku pada September nanti dan mungkin pada November dan Disember," kata penganalisis Mitsubishi, Jonathan Butler.

“Ia selaras dengan keadaan ekonomi semasa yang bertambah baik, terutama data pekerjaan yang kukuh pada Jun.”

Jangkaan semula terhadap kenaikan kadar faedah AS yang menokok buat kali pertama dalam hampir satu dekad pada Disember, membantu meningkatkan harga emas kepada 24 peratus pada tahun ini 

Dolar jatuh satu perempat daripada satu peratus berbanding kumpulan mata wang, sebahagian besarnya dibantu oleh lantunan yen selepas peniaga menjangkakan ransangan baharu pihak berkuasa Jepun akan menyuntik kembali ekonomi yang semakin tenat.

Sementara itu, Palladium susut 0.2 peratus kepada AS$683. Perak naik 0.8 peratus kepada AS$19.68 satu aun manakala platinum naik 0.7 peratus kepada AS$1,085.20 satu aun.


Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
MUDAHNYA BELAJAR FOREX --> http://goo.gl/3mTrET
BLOG PROJEK RM10 --> http://projek-rm10-sahaja.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanSenSen  

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment