Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

SKIM PELABURAN HARAM : 48 Jam Jana Untung 300%



Kuala Lumpur - Jaja nama artis terkenal tanah air selain menjanjikan pulangan pelaburan kopi mencecah 300 peratus dalam tempoh 48 jam.

Itu antara tarikan terbaru digunakan sindiket penipuan atas talian untuk menarik mangsa menyertai program pelaburan diperkenalkan sindiket berpangkalan di ibu kota.

Difahamkan sindiket itu memperdayakan lebih 3,000 pelabur membabitkan nilai pelaburan RM4.4 juta dalam tempoh dua tahun beroperasi.

Sumber Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Kuala Lumpur berkata, syarikat milik sindiket itu dikesan menjalankan perniagaan berasaskan produk kecantikan, kesihatan dan minuman dengan menggunakan artis terkenal untuk menjadi duta produk bagi meyakinkan pelabur.

Bagaimanapun, ramai mangsa menyedari ditipu apabila dalang skim pelaburan itu didapati menghilangkan diri dan pejabat mereka di Damansara di sini, ditutup.

Katanya, empat individu, termasuk tiga wanita yang juga pemilik akaun untuk memasukkan dana pelaburan turut hilang dan gagal dikesan sehingga kini.

"Mereka hanya berurusan menggunakan telefon dan Facebook (FB) serta sering meminta pelabur memasukkan wang ke dalam empat akaun berbeza atas nama individu dipercayai pekerja sindiket berkenaan.

"Sehingga kini ramai pelabur kerugian akibat ditipu sindiket mengaut keuntungan jutaan ringgit daripada mangsa," katanya.

Menurutnya, rata-rata mangsa membuat laporan polis berhubung penipuan dialami, namun dalang sindiket itu masih gagal dikesan.

Sementara itu, penipuan sindiket itu turut didedahkan laman FB Info Penipuan Online (IPO) diasaskan Raja Mohd Kamaruzuan Raja Daud, 30, selepas dia turut menjadi mangsa penipuan sindiket pelaburan atas talian.
Menurutnya, sejak kumoulan IPO ditubuhkan Januari lalu, 3,212 mangsa mendaftar masuk atas alasan sama ditipu sindiket pelaburan berkenaan.

Katanya, tujuan kumpulan itu diwujudkan untuk berkongsi maklumat dan mencari maklumat dan mencari jalan penyelesaian supaya sindiket penipuan terbabit dibawa ke muka pengadilan selain memberi kesedaran kepada orang ramai.

"Dalam kes ini, sindiket itu menawarkan pulangan pelaburang tinggi dalam tempoh singkat. Ini menjadi punca utama mereka mampu menarik ramai individu untuk melabur.

"Mengikut pelan pelaburan diperkenalkan, pelabur boleh mendapat keuntungan daripada 40 peratus hingga 300 peratus berdasarkan tempoh masa pelaburan," katanya.

Tulisan : Fardy Bungga & Nabihah Kamal

Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
BLOG PROJEK RM10 --> http://projek-rm10-sahaja.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanSenSen #PesonaTimurResources 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment