Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

RM65,000 Lebur Ditipu 'Awang Hitam'


Kuala Lumpur - Gerbang perkahwinan diimpikan seorang doktor wanita sebaliknya musnah apabila dia menjadi mangsa penipuan cinta Facebook oleh lelaki warga Nigeria.

Mangsa berusia 45 tahun tidak menyedari diperdaya lelaki Afrika itu yang menyamar sebagai ahli perniagaan warga British bernama Davis Grey.

Mangsa menyerahkan wang selepas suspek meminta bantuan kononnya untuk urusan pelaburan syarikat di Thailand.

Difahamkan mangsa yang mula menjalin sejak Oktober 2013 kerugian RM65,000 selepas diperdaya suspek.

Pemangku Ketua Polis Daerah Wangsa Maju Deputi Superintendan A Asmadi Abdul Aziz berkata, mangsa tidak pernah berjumpa dengan suspek, namun terpikat dengan kata-kata cinta suspek.

Menurutnya, suspek berjanji mengahwini mangsa selepas berkenalan lebih tujuh bulan.

"mangsa melakukan transaksi wang beberapa kali ke dalam akaun bank diberikan suspek. Suspek dipercayai menggunakan keldai akaun untuk membolehkan wang dipindahkan sejak April tahun lalu.

"Mangsa menyedari diperdaya apabila suspek menghilangkan diri dan tidak mengotakan janji untuk mengahwininya," katanya.

Susulan laporan polis dibuat mangsa, sepasukan polis dari Bahagian Siasatan Jenayah Komersial (BSJK) Ibu pejabat Polis Daerah (IPD) Wangsa Maju membuat serbuat di sebuah rumah di Jalan Usahawan 2, Off Jalan genting Klang, Setapak, jam 9.15 malam kelmarin.

Beliau berkata, seorang lelaki Nigeria berusia 39 tahun bersama tiga wanita warga Vietnam, Thailand dan Filipina berusia antara 33 hingga 37 tahun ditahan.

"Hasil pemeriksaan lanjut polis menemui beberapa komputer riba mengandungi gambar dan imej dipercayai digunakan untuk menyamar dan menipu mangsa.

"suspek mengaku kononnya pelajar kolej swasta di negara ini, namun perkara itu masih dalam siasatan. Polis percaya dia mungkin menyalahgunakan pas lawatan sosial ke negara ini," katanya.

Katanya, ketiga-tiga wanita yang mengaku kononnya teman wanita suspek itu adalah keldai akaun yang membenarkan suspek menggunakan akaun bank mereka untuk proses transaksi wang tunai daripada mangsa.


Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
BLOG PROJEK RM10 --> http://projek-rm10-sahaja.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanSenSen #PesonaTimurResources 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment