Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Berita Emas - 30 Oktober 2013


Emas meningkat semalam ekoran pelabur menjangkakan Rizab Persekutuan AS akan mengekalkan program rangsangan namun logam berkenaan masih didagangkan di bawah paras tertinggi selama lima minggu.

Emas meningkat sekitar tujuh peratus daripada tempoh tiga bulan terendah pada 15 Oktober, dengan harapan data AS yang lemah dan pertelingkahan belanjawan di Washington akan membuatkan Rizab Persekutuan menangguhkan hasrat untuk menghentikan pembelian bon bulanan bernilai AS$85 bilion sebulan.

Emas spot naik 0.2 peratus kepada AS$1,346.11 seauns selepas mencecah paras terendah iaitu AS$1,339.14 sebelum ini.

Harga emas susut pada Selasa daripada sesi terdahulu ekoran pedagang mengambil keuntungan selepas dolar mengukuh, menaikkan kemungkinan bahawa Rizab Persekutuan mungkin telah bersedia untuk menghentikan programnya.

"Emas sentiasa di paras tertinggi kerana komiditi berkenaan adalah yang paling terdedah kepada sebarang keputusan yang dibuat oleh Rizab Persekutuan untuk mengurangkan pembelian bon," kata ahli ekonomi di CIMB, Song Seng Wun.

Sementara itu, kontrak hadapan emas tinggi pada tengahari semalam mendapat rangsangan daripada belian berharga murah terpilih, kata peniaga.

Pada rehat tengahari, bulan sementara Oktober 2013 naik tiga mata kepada RM136.55 segram manakala Disember 2013 meningkat tujuh mata untuk ditutup kepada RM137.30 segram.

Jumlah dagangan berjumlah 21 lot, manakala kepentingan terbuka berjumlah 680 kontrak. - AGENSI

JANA PENDAPATAN PASIF, klik pautan ini http://bit.ly/1bRUrYo

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment