Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Berita Emas - 18 Oktober 2013


Emas didagangkan menghampiri paras tertinggi dalam tempoh seminggu dan berada pada kedudukan terbaik umtuk mengaut keuntungan susulan ketidaktentuan yang berlaku di Washington akan membuatkan Rizab Persekutuan menangguhkan pengurangan program rangsangan ekonominya.

Kongres Amerika Syarikat (AS) mencapai perjanjian saat akhir minggu ini untuk menaikkan kapasiti pinjaman sehingga awal tahun depan, seterusnya mengelakkan terjadinya bencana hutang dan menamatkan penutupan sebahagian operasi kerajaan.

Emas susut hampir empat peratus sepanjang penutupan kerajaan AS namun melonjak tiga peratus selepas dolar susut kepada paras terendah dalam tempoh lapan bulan dan agensi penarafan China menurunkan gred kedaulatan AS.

"Lonjakan itu disebabkan oleh jangkaan dalam pasaran apabila harga emas susut untuk beberapa hari. Walaupun ia adalah agensi penarafan peringkat kedua seperti Dagong, emas meningkat berikutan penjualan dolar," kata Pengarah Urusan Globlex Holding Management di Bangkok, Songwut Apirakkhit yang merujuk kepada potensi berlakunya kebuntuan semula.

Sementara itu, kontrak hadapan emas, kekal tinggi pada tengahari, didorong oleh pembelian semasa harga rendah selepas penurunan baru-baru ini.

Peniaga berkata, berita bahawa pembuat dasar AS meluluskan perbelanjaan sementara bagi mengelak keingkaran hutang, turut membantu minat belian.

Kontrak bulan semasa Oktober 2013 menokok sembilan mata kepada 133.65 satu gram, manakala Disember 2013 menambah 11 mata kepada 134.40 satu gram.

Jumlah dagangan sebanyak 133 lot manakala kepentingan terbuka sebanyak 470 kontrak - AGENSI

JANA PENDAPATAN PASIF, klik pautan ini http://bit.ly/1bRUrYo

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment