Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Sindiket Seludup Emas Dibongkar


Rome - Polis Itali merampas aset bernilai 163 juta euro (RM621 juta) daripada pertubuhan jenayah berpejabat di Switzerland termasuk villa mewah yang digunakan untuk menyimpan emas.

Pegawai melancarkan 259 serbuan di beberapa rumah dan kedai tunai untuk emas di seluruh Itali sebagai sebahagian siasatan ke atas 118 orang yang disyaki menyeludup jongkong emas ke Switzerland dan membawa balik wang tunai ke Itali.

Penjenayah dituduh melakukan pembersihan wang haram, mengitar semula wang tunai dan barang kemas curi menerusi kedai tunai untuk emas.

Villa stor simpan emas
"Wang itu memasuki Itali secara haram dari Switzerland dan digunakan untuk membeli emas dan perak haram sebelum dihantar balik ke Switzerland dalam bentuk kepingan kecil," kata pegawai polis, Alessandro Langella.

Satu tempat simpanan emas itu ialah di villa terletak di Monte San Savino, pekan berhampiran bandar raya Arezzo, ibu negara emas Itali.

Digelar sebagai Fort Knox, villa itu digunakan oleh kumpulan penjenayah sebagai tempat menyimpan wang tunai dan kepingan emas.

Polis turut menyekat 500 akaun bank, merampas keuntungan bernilai 163 juta euro yang diperoleh kumpulan itu pada tahun ini menerusi pertukaran 4,500 kilogram emas dan 11,000 kilogram perak.

Ogos lalu, polis Itali mengumumkan 78 peratus kenaikan dalam rampasan emas, perak dan wang tunai dalam tempoh tujuh bulan pertama 2012.

Pertubuhan jenayah di Itali mengumpul berbilion euro daripada ledakan sektor tunai untuk emas yang tidak dikawal dengan baik, termasuk tidak membayar cukai dan berfungsi sebagai kaedah pantas dan mudah membersih wang haram.


Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
BLOG PROJEK RM10 --> http://projek-rm10-sahaja.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanSenSen #PesonaTimurResources 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment