Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Peniaga Emas Diculik Tiga Lelaki 15 Minit



Ipoh - Seorang peniaga emas melalui detik cemas apabila diculik tiga lelaki termasuk dua anggota pasukan simpanan sukarelawan polis (PVR) yang menyamar polis,di Tanjung Malim, kelmarin.

Bagaimanapun, suspek hanya sempat menculik mangsa berusia 53 tahun kira-kira 15 minit apabila polis menahan mereka di satu sekatan jalan raya.

Dalam kejadian jam 11.30 pagi itu, tiga suspek yang menaiki Proton Waja yang mempunyai logo Polis Diraja Malaysia (PDRM), menghalang kereta Honda CRZ dinaiki mangsa di jalan berdekatan pejabat Majlis Daerah Tanjung Malim (MDTM), Tanjung Malim.

Ketua Siasatan Jenayah Perak, Datuk Mohd Dzuraidi Ibrahim, berkata sebaik menghalang kenderaan mangsa, dua lelaki memakai vest seperti polis keluar dari kereta dengan memperkenalkan diri sebagai pegawai polis dan meminta kad pengenalan mangsa.

Tahan suspek 
Melihat mangsa mengesyaki sesuatu dan enggan memberi kerjasama termasuk menyerahkan wang tunai dan pelbagai barangan berharga lain, suspek menggari mangsa dan menariknya ke dalam kereta mereka.

“Selepas membawa mangsa sejauh kira-kira 10 kilometer, suspek panik dan cuba melarikan diri dengan meninggalkan kenderaanm ereka apabila terserempak dengan sekatan jalan di Kilometer 120, Jalan Ipoh-Behrang.

“Bagaimanapun, sepasukan polis yang bertugas di sekatan jalan itu dengan bantuan anggota kereta peronda polis berjaya menahan kesemua suspek," kata nya pada sidang media disini, semalam.

Kenderaan curi 
Siasatan awal mendapati dua daripada suspek berusia 21 dan 25 tahun adalah anggota PVR yang bertugas di Shah Alam, Selangor, manakala seorang lagi juga berusia 25 tahun bekerja sebagai pemandu teksi. 

Kereta digunakan suspek yang mirip kenderaan dinaiki pegawai penyiasat polis pula adalah kereta yang dilaporkan hilang di Seremban, Negeri Sembilan, pada 20 Julai lalu.

Kesemua suspek direman sehingga Ahad ini untuk siasatan lanjut. Mohd Dzuraidi berkata, mangsa cedera ringan di tangan kesan digari dengan kuat.

Tulisan : Jalal Ali Abdul Rahim


Jom Sertai ONEXOX, JANA pendapatan 
PASIF... Daftar SEKARANG 
secara PERCUMA 

 =================================================== 
  Out There Were Are One  ~ ONEXOX

 MOHD AZHAR BIN KORDI 
 Whatsapp : 0111 - 864 8262 


 HOSTING PERCUMA --> http://goo.gl/H3g9QH
TEKNIK INSTAGRAM --> http://goo.gl/wu0QMd
BLOG PROJEK RM10 --> http://projek-rm10-sahaja.blogspot.com/
=================================================== 

 #PrayForGaza #PrayForPalestine #PrayForSyria #PrayForMesir #PrayForMalaysia #JutawanOnexox #JutawanSenSen #PesonaTimurResources 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment