Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Kelebihan menjadi Ejen Public Gold

1. Mendapat komisen sebanyak 1.0% atas setiap pembelian emas dengan Public Gold.(Tidak kira sama ada anda beli untuk diri sendiri atau untuk pelanggan anda)

2. Capital gain daripada kenaikan harga emas (Setiap tahun kenaikan emas adalah 30%, maka jika anda simpan sendiri sekalipun, anda masih mendapat untung)
#Contoh : Pada 01/12/2010 saya telah membeli 1 Dinar berharga RM655 tapi pada hari ini 29/11/2011 ia bernilai RM777 (We Sell) dan RM730(We Buy), beza adalah RM75 jika kita menjual semula ke Public Gold. Sekarang nilai duit saya meningkat, dan bukannya berkurang jika disimpan di dalam bank.

3. Membeli dengan harga yang murah, dan menjual semasa harga meningkat.
#Contoh: Sambungan daripada pada contoh di atas, jika rakan saya ingin membeli 1 Dinar, saya akan jual 1 dinar di tangan saya dengan harga RM777(harga berdasarkan laman web rasmi Public Gold), bukannya harga semasa saya membeli dahulu iaitu RM655, maka keuntungan saya ialah RM122.

4. Mendapat komisen 0.5% atas setiap jualan semula emas anda kepada Public Gold. (Jika saya ingin gunakan duit segera, maka kita jual semula stok kita ke Public Gold, kita akan dapat duit dan juga komisen).

5. Untung belian semula emas daripada pelanggan anda (5%-6% lebih murah daripada harga semasa)


***** Jika ingin menjadi agen Public Gold, klik SINI.

***** Jika ingin membeli emas, klik SINI.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment