Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Petikan Daripada Kosmo : Pelabur emas berputih mata di Sabah


Komenter daripada admin : Kalau nak melabur emas, carilah syarikat yang diluluskan oleh Bank Negara Malaysia (BNM) dan didaftarkan di Suruhanjaya Syarikat Malaysia. Jom daftar sebagai ejen Public Gold. Sila baca post "Cara Menjadi Agen Public Gold - Pembayaran Melalui HQ Penang". Klik SINI.
KOTA KINABALU — Polis Sabah telah menerima 11 laporan yang dibuat oleh pelabur yang mendakwa mengalami kerugian antara RM3,000 hingga RM100,000 seorang selepas terpedaya dengan pulangan keuntungan segera melalui skim pelaburan emas.
Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Hamza Taib berkata, kesemua laporan itu dibuat oleh sekumpulan individu dua minggu lepas yang mendakwa mereka ditipu oleh sebuah syarikat dari Semenanjung yang menjalankan skim pelaburan emas itu.
Berikutan laporan itu, polis telah menahan seorang lelaki tempatan berusia 44 tahun yang dipercayai pengurus cawangan syarikat itu di sini, minggu lepas, katanya pada sidang media di sini hari ini.
Hamza berkata, berdasarkan laporan yang diterima, pengadu mendakwa mengalami kerugian akibat melakukan pelaburan emas di syarikat itu.

Beliau berkata, siasatan awal polis turut mendapati syarikat berkenaan beroperasi secara sah, bagaimanapun siasatan terperinci masih dijalankan.— BERNAMA


Printscreen Kosmo Online 04/05/2012 


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment